Wies is educatief auteur voor het basisonderwijs. Hierin heeft zij ervaring als auteur voor verschillende vakgebieden. Haar specialisatie ligt in het verrijkte aanbod, rekenen en projectonderwijs.
Coaching leerkrachten
Als onderwijskundige met vele jaren onderwijservaring kan Wies de theorie en praktijk verbinden en samen met leerkrachten naar verbetering van hun onderwijs toewerken.
Ontwikkeling van beleid
Goed beleid maken is een vak apart. Het is ook de basis van waaruit het onderwijs gemaakt wordt en daarom wel belangrijk! Staan het waarom (missie/visie), de hoe (beleid) en de wat (dagelijkse praktijk) in één lijn en kan het gehele team daar achter staan dan zorgt dat voor rust, duidelijkheid en focus in het team. Hulp of een sparringspartner nodig bij het maken van dit beleid binnen de school? Neem contact op!
Help! We willen....
... nieuw materiaal aanschaffen voor onze begaafde leerlingen maar weten niet goed waar we op moeten letten.
... de overgang van groep 1/2 naar groep 3 voor onze leerlingen soepeler laten verlopen.
... de plusklas meer inhoud/uitdaging/structuur geven.
... binnen het team meer samen het onderwijs maken en van elkaar leren.
Allemaal mooie vragen om jullie onderwijs te verbeteren. Wies helpt jullie graag. Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.
Rekenspecialist
Specialist rekenonderwijs met veel kennis over de sterke rekenaars. Zie publicaties.
Specialisatie op het gebied van onderwijs aan hoogbegaafde leerlingen. Lid van het ECHA-Netwerk
Wies is onderwijswetenschapper, afgestudeerd bij de Open Universiteit Nederland.
Verbetertrajecten door middel van scholing, van en met elkaar leren middels 'Lesson Study', coaching en begeleiding van leerkrachten. Wies heeft ervaring in het begeleiden van verschillende verbetertrajecten en kijkt graag mee wat voor jou school passend is.